Domáce Top

Good idea Slovakia. Lajčák predstavil novú značku Slovenska

BRATISLAVA – Slovensko oddnes má svoju novú vizualizáciu, je ňou slogan a zároveň značka Good idea Slovakia – Dobrý nápad Slovensko. V Bratislave ju dnes na tlačovej konferencii predstavil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák. Slogan podľa jeho slov znamená, že Slovensko je krajinou dobrých nápadov. Vizualizácia je výsledkom verejného obstarávania. Víťazom a autorom sa stala agentúra Creative Department, Slovensko to vyšlo na 80-tisíc eur. Obstarávanie malo dve zadania, prvým a tým hlavným bolo vytvorenie vizuálu značky Slovensko, druhým bolo zjednotiť identitu štátnej správy.

Jednotnú vizuálnu identitu bude mať teda aj štátna správa, jej tvorba bola takisto súčasťou zadania o obsahovej a vizuálnej identite „značky Slovensko“. Vizuál bude v tomto prípade odlíšený podľa úrovní štátnej správy. Podľa umiestnenia trikolóry a vyobrazenia štátneho znaku bude možné rozlíšiť, či ide o vrcholný alebo podriadený orgán, prípadne o samosprávu. Pre ministerstvá je používanie nového loga podľa Lajčáka povinné, pre ostatné orgány ako aj samosprávu je to odporúčaním. Tieto vizuály treba implementovať do 1. októbra, k ich zavedeniu príde 1. januára 2017.

Celý proces tvorby trval podľa ministra zahraničných vecí sedem rokov, založený bol na odbornosti, komunikácii s expertmi na branding aj zo zahraničia, ale aj na debate s občanmi prostredníctvom webovej stránky. „Vďaka úsiliu sme získali sumár informácií o tom, čo si občania Slovenska predstavujú pod pojmom značka, aké sú ich očakávania a čo by mala značka predstavovať,“ vysvetlil šéf rezortu diplomacie. Dodal, že podľa Slovákov nás charakterizujú štyri pojmy, a teda rôznorodosť, vynachádzavosť, vitalita a autentickosť. „Značka však môže mať úspech len vtedy, keď s ňou budú občania spokojní,“ doplnil s tým, že sa chceme takto podobať krajinám, ako je napríklad Nemecko alebo Veľká Británia, kde je systém zjednotený.

Výber značky mala na starosti komisia, v ktorej boli experti z ministerstiev zahraničných vecí, hospodárstva, dopravy, ale aj z agentúry Sario, Slovenskej agentúry pre cestovný ruch ako aj iní odborníci. Zloženie komisie je tak podľa Miroslava Lajčáka zárukou profesionality a objektivity. „Verím, že je to začiatok príbehu, ktorý pomôže zlepšiť viditeľnosť našej krajiny v zahraničí a posilniť náš imidž. Treba si ho osvojiť, pričom podľa mňa spĺňa všetky podmienky na to, aby sme sa s ním vedeli stotožniť,“ povedal minister zahraničných vecí.

Podľa autorky vizualizácie z agentúry Creative Department Simony Bubánovej bolo kľúčové nájsť niečo autentické, pôvodné a veľmi slovenské. Tiež hľadali niečo, čo môže inšpirovať Slovákov a dať im novú ponuku, ktorú zatiaľ nedostali – „pozrite sa, v akej dobre krajine žijeme, máme veľmi veľa dobrých nápadov“.